Marketing môže pomôcť vašej firme osloviť cieľovú skupinu, prilákať nových zákazníkov a v konečnom dôsledku zvýšiť váš zisk. Zistite, čo je marketing, jeho výhody a vaše zákonné povinnosti pri marketingu vašich produktov alebo služieb.
Marketing
Existuje mnoho definícií marketingu. Vo všeobecnosti ide o aktivity, ktoré pomáhajú budovať vašu značku a podnikanie. Ide o identifikáciu a pochopenie vašich zákazníkov a vývoj produktov a služieb, ktoré spĺňajú ich potreby. Marketing pre firmy si vyžaduje starostlivé plánovanie a výskum – no investovať čas a peniaze sa teraz z dlhodobého hľadiska oplatí.
Marketing je viac než len reklama a logá, môže sa týkať mnohých oblastí vášho podnikania, vrátane:
-
ako sú vaši zákazníci vítaní v telefóne
-
vaše postupy zákazníckeho servisu
-
čo nosia vaši zamestnanci
-
váš e-mailový podpis.
Výhody marketingu
Dobrý marketing rozpráva príbeh o vašej firme a dáva vašim zákazníkom dôvod na nákup od vás namiesto vašich konkurentov. Pomôže vám pozrieť sa na všetko vo vašej firme, čo by mohlo ovplyvniť to, ako vás vaši zákazníci identifikujú.
Napísanie marketingového plánu vám môže pomôcť definovať určité aspekty vášho podnikania a zamerať sa na vaše priority.
Zákonné povinnosti pri marketingu
Pri marketingu svojej firmy, produktov alebo služieb sa uistite, že poznáte všetky nariadenia alebo právne požiadavky vrátane tých, ktoré uvádzame nižšie.
Inzerujte svoje podnikanie
Musíte sa uistiť, že nezavádzate svojich zákazníkov, keď inzerujete svoje produkty alebo služby. V závislosti od typu reklamy, ktorú používate, môžu existovať miestne požiadavky, ako sú povolenia.
Priamy marketing
Väčšina aktivít priameho marketingu je regulovaná štátnymi zákonmi. Predtým, ako začnete vykonávať priamy marketing, skontrolujte, či vaša firma musí dodržiavať právne predpisy o ochrane osobných údajov a predpisy o spame.
Telemarketing
Ak chcete využívať telemarketing, musíte dodržiavať legislatívu. Ak sa obrátite na číslo uvedené v registri, môžete porušiť zákon a môžu vám hroziť sankcie.
Ochrana osobných údajov
Ako vlastník firmy nesiete zodpovednosť za ochranu osobných údajov svojich zákazníkov. Buďte opatrní, keď zhromažďujete, používate, zabezpečujete a zverejňujete informácie o zákazníkovi. V závislosti od vášho podnikania sa od vás môže vyžadovať aj dodržiavanie zákona o ochrane osobných údajov.
Používanie duševného vlastníctva
Keď na označovanie alebo predaj používate duševné vlastníctvo inej osoby alebo firmy, uistite sa, že dodržiavate predpisy o duševnom vlastníctve vrátane zákonov o ochranných známkach.
Zákony o ochranných známkach
Pri príprave svojej značky, obchodného názvu alebo názvu webovej stránky sa uistite, že neporušujete zákony o ochranných známkach.
Medzinárodné predpisy
Keď exportujete alebo expandujete do zahraničia, je dôležité dodržiavať aj medzinárodné predpisy.
Medzinárodné cenové predpisy
Ak zvažujete export svojich produktov alebo služieb, vaše rozhodnutia o cenách môžu ovplyvniť medzinárodné predpisy.
Pri príprave vašej značky, obchodného názvu alebo názvu webovej stránky sa uistite, že neporušuje medzinárodné zákony o ochranných známkach.
Všeobecné nariadenie o ochrane údajov (GDPR) Európskej únie (EÚ)
Všeobecné nariadenie o ochrane údajov (GDPR) Európskej únie (EÚ) je súbor požiadaviek na ochranu údajov. Vaša firma možno bude musieť splniť tieto požiadavky, ak:
-
máte prevádzkareň v EÚ
-
ponúkate tovar alebo služby v EÚ
-
máte webovú stránku, ktorá je zacielená na zákazníkov z EÚ (buď tým, že im umožňuje objednávať tovar alebo služby v európskom jazyku
-
máte webové stránky, ktoré uvádzajú zákazníkov alebo používateľov v EÚ
-
monitorovať správanie jednotlivcov v EÚ na internete
Marketing a pozícia
Marketing sa zameriava na budovanie vašej značky a podnikania. Môže vám pomôcť osloviť zákazníkov, prilákať nových a zvýšiť zisk. Pred plánovaním marketingu však musíte mať jasnú predstavu o pozícii vašej firmy na trhu.
Pozícia je vaša obchodná medzera alebo spôsob, akým chcete, aby vaši zákazníci premýšľali o vašich produktoch alebo službách. Je napríklad vaša firma cenovo dostupným riešením pre rodiny? Alebo ponúkate viac špičkových služieb?
Umiestňovanie vám pomáha byť vo svojom marketingovom úsilí jasní a sústredení. Ukazuje, čo robí vaša firma, pre koho to robíte a prečo sa líšite od vašich konkurentov.
Na umiestnenie svojej firmy môžete použiť kľúčové funkcie, ako je vaša poloha, skúsenosti alebo balenie. Napríklad domáci účtovník môže využiť svoje medzinárodné skúsenosti na to, aby sa stal poskytovateľom služieb na vyššej úrovni.
5 P marketingu
Keď budete mať jasnú predstavu o svojom umiestnení, môžete použiť 5P marketingu na dosiahnutie cieľového trhu. Prepracovanie sa cez každé z P vám môže pomôcť identifikovať oblasti vášho podnikania, ktoré môžete zmeniť alebo zlepšiť – aby ste uspokojili potreby vašich cieľových zákazníkov.
1. Produkt
Produkt sa vzťahuje na to, čo ponúkate ako celok. Čo presne predávate svojim zákazníkom? To zahŕňa funkcie s pridanou hodnotou, značku a balenie, ako aj servisné a záručné podmienky.
Ak ste napríklad výrobca šperkov a snažíte sa rozšíriť svoje podnikanie, mohli by ste uvažovať o tom, že by ste svojim zákazníkom poskytli bezplatnú službu balenia darčekov ako stimul na nákup u vás.
2. Cena
Cena sa vzťahuje na spôsob, akým stanovujete ceny za svoje produkty alebo služby. Vo všeobecnosti zahŕňa všetky časti, ktoré tvoria vaše celkové náklady, vrátane inzerovanej ceny, akýchkoľvek zliav, predajov, úverových podmienok alebo iných platobných dojednaní alebo služieb priraďovania cien, ktoré ponúkate.
Vaša cena bude závisieť aj od pozície vašej firmy na trhu. Ak napríklad inzerujete svoju firmu ako službu lacného prenájmu áut, vaša cena by mala odrážať túto voľbu. Ak chcete rozšíriť svoje podnikanie, zvážte, či vaše ceny odrážajú vašu pozíciu.
3. Propagácia
Propagácia sa vzťahuje na všetky aktivity a metódy, ktoré používate na propagáciu svojho podnikania a produktov. To zahŕňa predaj, vzťahy s verejnosťou, priamy marketing a reklamu. Ak napríklad rozvíjate svoje podnikanie v oblasti športového manažmentu, môžete do svojho marketingového mixu pridať sponzorstvá, ktoré vám pomôžu propagovať vašu firmu. Vaša propagačná stratégia bude súčasťou vášho marketingového plánu .
Čo treba zvážiť pred propagáciou vašej firmy:
Pred začatím akejkoľvek propagácie si zapíšte svoje ciele a zámery. Potom budete môcť sledovať a vyhodnocovať svoj úspech po skončení kampane. Pomôže vám to rozhodnúť sa, či zvoliť tento prístup alebo v budúcnosti vyskúšať rôzne propagačné akcie.
Dobre pochopte, kto sú vaši cieľoví zákazníci. Hľadajte spôsoby, ako zabezpečiť, aby ich vaše propagačné aktivity oslovili.
Vedieť, kde inzerovať alebo propagovať, môže to byť prostredníctvom internetu, sociálnych médií, ústneho podania, letáku, reklamy v publikácii, online, v rádiu alebo televízii. Zistite, ako vás vaši súčasní zákazníci nachádzajú, a potom zacieľte svoje reklamy a propagačné akcie na tieto oblasti.
Majte rozpočet, pretože reklama a propagácia môžu byť drahé. Vyberte si možnosti, ktoré vám poskytnú najlepšiu hodnotu za peniaze a zároveň oslovia vašich cieľových zákazníkov. Pamätajte, že najlacnejšia možnosť nie je vždy najlepšia. Najlepšou možnosťou bude to, čo je pre vaše podnikanie najefektívnejšie. Niektoré možnosti inzercie priaznivé pre rozpočet zahŕňajú letáky, plagáty, sociálne médiá a bulletiny.
4. Miesto
Miesto označuje spôsob, akým dodávate svoj produkt alebo službu svojim zákazníkom. Môže to zahŕňať fyzické umiestnenie (napríklad predajňu, online alebo distribútora), spôsoby doručenia a spôsob, akým spravujete svoje zásoby. Môžete sa napríklad rozhodnúť poskytnúť svoj produkt z predajne, cez internet alebo prostredníctvom distribútora.
Ak chcete rozšíriť svoje podnikanie, môžete zvážiť zmenu alebo rozšírenie spôsobu, akým predávate svoje produkty a služby. Napríklad, ak ste distribútorom domácich potrieb, môžete premýšľať o založení nového obchodu na inom mieste alebo ponúkaní franšíz. Alebo by ste mohli zvážiť zriadenie online webovej stránky na zásobovanie iných firiem.
5. Ľudia
Ľudia sa odvolávajú na vás, vašich zamestnancov a vašich zákazníkov. To zahŕňa zákaznícky servis, ako aj komunikáciu a školenia pre vašich zamestnancov.
Ak napríklad uvažujete o rozšírení svojho podnikania online, musíte myslieť na:
-
ako vaši zákazníci používajú internet
-
ako pohodlne by sa cítili pri nákupe vášho tovaru online
-
či by boli ochotní zaplatiť prepravné za vaše produkty
-
ak vaši zamestnanci majú schopnosti spravovať webovú stránku
-
ak potrebujete poskytnúť ďalšie školenie personálu.
Celá debata | RSS tejto debaty