Založ si blog

SEO analýzy

Ako vykonať SEO analýzu a čo je dôležité?

Aby sme pochopili SEO analýzu, pozrime sa do blízkej histórie. Pamätáte si telefónne zoznamy? Zlaté stránky, konkrétne, boli vytlačené obchodné adresáre rozdelené do kategórií a v prípade potreby tiež služieb ľudia nahliadli do sprievodcov.

Vyhľadávače dnes robia presne to, čo redaktori zlatých stránok, ale oveľa komplexnejšie a dynamickejšie. Spôsob, akým fungujú ich „adresáre“ (výsledkové stránky vyhľadávacieho nástroja alebo skrátené SERP), má určité štandardy a logiku – a nie je to abecedné ani podľa odvetvia.

Venovanie pozornosti SEO je podobné, ako keby ste prišli o zlaté stránky a podarilo sa im splniť ich štandardy. Je to trochu viac, ale v tomto článku si prejdeme základy analýzy SEO a ako urobiť webovú analýzu technickej analýzy a dúfame, že vám to objasníme.

 

Čo je SEO analýza?

SEO analýza je kontrola webového sídla pre celkový stav, štruktúru, obsah a ďalšie faktory relevantné pre hodnotenie vášho vyhľadávača. Inými slovami, predstavte si to ako konzultáciu s odborníkom o tom, ako upútať viac pozornosti a lepšie sa zviditeľniť na „žltých stránkach“ internetu, na stránkach s výsledkami vyhľadávacích nástrojov (SERP). Výsledky odhaľujú oblasť, ktoré je možné zlepšiť, aby ste zvýšili svoje hodnotenie v SERP, a ako môžete najúčinnejšie nájsť SEO pre vaše podnikanie.

 

Prečo je dôležitá SEO analýza?

SEO analýza je prvou úlohou pre nepriestrelnú SEO stratégiu. Ukazujete vaše slabé a silné stránky a na čom treba pracovať, aby ste dosiahli lepšie hodnotenie SERP.

Okrem auditu SEO na stránke a auditu SEO webu môžete preskúmať aj konkurenciu SEO, aby ste pochopili trendy, kde sa nachádzajú vašich konkurentov v oblasti SEO, a vymysleli stratégie, ktorými sa presadzujú.

Ak sa vo svojej oblasti podnikania zameriavate na najvyššie umiestnenie, zvyšujete návštevnosť svojich webových stránok, dosahujete svoje obchodné ciele a ciele rastu, určite potrebujete analýzu SEO. Príprava rozsiahleho prehľadu SEO vám poskytne užitočné informácie a pomôže vám zmapovať solídnu dostupnosť SEO.

 

Ako urobiť SEO analýzu webu

SEO analýza obsahuje množstvo technických detailov, ktoré možno zoskupiť do troch:

 

SEO na stránke: Zahŕňa obsah kvalitu a používanie kľúčových slov a štrukturálne problémy, zdrojový kód HTML, obrázky a meta značky.

Off-page SEO: Týka sa to prvkov mimo vášho webu, ktoré sa stále týkajú a ktoré je možné ovládať vytváraním odkazov, uvádzaním na vašich weboch a blogovaním pre hostí.

Technické SEO: Technické aspekty SEO sa týkajú štruktúry a fungovania webových stránok a ich optimalizácie pre prehľadávače. Zahŕňa aj optimalizáciu pre mobilné zariadenia.

Najprv by ste chceli vytvoriť zoznam prvkov, ktoré budete kontrolovať a uprednostňovať. Potom si naplánujte, komu pridelíte aké časti analýzy a ktoré z nich chcete realizovať cez marketingovú agentúru.

Niektoré kroky je možné zvládnuť pomocou nástrojov SEO a nástrojov na SEO dostupných pre všetkých. Existuje napríklad veľa prieskumníkov kľúčových slov a výskumných nástrojov, ktoré môžete použiť na nájdenie kľúčových slov, s vhodnými alternatívami pre každý rozpočet dokonca aj niektoré bezplatné možnosti. Môžete sa rozhodnúť pre automatické skenovanie základných problémov so štruktúrou na stránke a technických chybách.

Zložiť detaily však možno budete chcieť požiadať profesionálnou marketingovou agentúrou o kvalitný a podrobnejší technický audit SEO.

 

Čo zabezpečuje SEO analýza webu

Teraz, keď sme prebrali základy a prečo by ste mali určite potvrdiť SEO audit, v tejto časti vám poskytneme technické podrobnosti, aby ste mali lepšiu predstavu. Aké sú kľúčové prvky, ktoré treba hľadať pri komplexnej SEO analýze? Z čoho pozostáva komplexná SEO analýza? Poďme do detailov.

 

URL štruktúry

Adresa URL vašej webovej stránky je „digitálna adresa“ vašej firmy a je dôležitým prvkom pre postupy SEO. URL adresy na rôznych stránkach na vašej webovej stránke pomáhajú organizovať váš obsah a poskytujú prístup k rôznym typom obsahu, ktorý ponúkate. Fungujú ako nápisy umiestnené v obchode, ktoré odkazujú na rôzne ulice, kategórie produktov, ktoré ponúkajú, pomáhajú návštevníkom ľahko sa orientovať.

 

Čo by ste mali hľadať pri štruktúrovaní adries URL? Tu sú niektoré z najlepších postupov SEO pre štruktúru URL:

 

Ak je to možné, skontrolujte znaky, že adresy URL sú čitateľné a súvisiace s obsahom, nie s náhodnou množinou, písmenami a číslicami.

Zahrnutím cieľových kľúčových slov do adresy URL zvýšite svoje hodnotenie.

Čím kratšia adresa URL, tým lepšie. Ak majú vaše adresy URL viac ako 100 znakov, zvážte ich skrátenie.

Na oddelení slov v adrese URL použite pomlčky (-) alebo podčiarkovníky (_).

Rozhodnite sa pre aplikáciu SSL ( Secure Sockets Layer ) a namiesto HTTP zvoľte HTTPS. To zašifruje vaše pripojenie a poskytuje dodatočnú bezpečnosť proti hackerom. SSL zvyšuje vaše hodnotenie vo vyhľadávačoch a preferenciách zo strany používateľov.

 

Obsah

Obsah je možno najdôležitejším prvkom, na ktorom budete pracovať pri SEO analýze, čo potvrdil Google ako jeden z 3 najlepších faktorov hodnotenia. Je to spôsob, akým odovzdávate svoje posolstvo a ako vás spoznajú prehľadávače vyhľadávacích nástrojov. Problémy s obsahom pozostávajú z vášho copywritingu, kľúčových slov, originality a ponúkanej hodnoty a relevantnosti.

Vyhľadávače sú čoraz inteligentnejšie v tom, ako rozpoznať spamový a nekvalitný obsah a penalizovať takéto stránky vo svojom hodnotení. S dôrazom na detail môžete zlepšiť svoj obsah v dôsledku toho aj svoje hodnotenie SERP. Tu je niekoľko bodov, ktoré sú potrebné:

Pred vytvorením obsahu si urobte prieskum kľúčových slov. Vymyslite najlepšie kľúčové slová s najvyšším objemom a hustotou vyhľadávania. Existuje veľa nástrojov, ktoré môžete použiť na analýzu kľúčových slov, môžete tiež získať odbornú pomoc.

Pravidelne vykonávajte analýzu nedostatkov obsahu. informovať sa u svojich konkurentov a zistite, pre ktoré kľúčové slová a témy sú hodnotené. Ak vám niektorá z oblastí chýba, uzavrite medzeru a držte s nimi krok.

Optimalizujte svoje obrázky. Veľké obrázky s vysokým rozlíšením môžu spomaliť načítanie stránok. Nechcete však ani obrázky s nízkym rozlíšením.

Pridajte ku všetkým svojim obrázkom alternatívne texty s 10 až 15 slovami súvisiacimi s obrázkom. Pri nazývaní obrázkových súborov dbajte na to aby obsahovali tiež relevantné a popisné slová na oddelenie slov použite spojovníky.

Vymyslite chytľavé názvy stránok a značiek názvov, ktoré obsahujú najvyššie hlavné slovo, za ktoré chcete hodnotiť. Odporúčaná dĺžka názvu je medzi 50 – 60 znakmi. Vaše nadpisy by sa mali líšiť od iných nadpisov, čo vám tiež pomôže pridať rôzne kľúčové slová.

Vyhnite sa duplicitnému obsahu. Roboty vyhľadávacích nástrojov dokážu zistiť duplicitný obsah na webe aj medzi dvoma rôznymi webovými stránkami a označia ho. Ak zistíte, že vaša webová lokalita môže mať nižšie hodnotenie alebo môže byť dokonca odstránená z indexu.

 

Meta popisy

Meta popisy alebo metaznačky sú niečo ako textové informácie, ktoré poskytujete vyhľadávačom, aby ste popísali, čo máte na svojich webových stránkach. Pomáha botom indexovať vaše stránky podľa relevantných kľúčových slov a majú veľký vplyv na SEO.

Potrebujete meta popis pre každú stránku a nemáte žiadne duplikáty. Popisy by mali mať 135 až 155 znakov a mali by zahŕňať cieľové kľúčové slová.

 

Blokované zdroje

Blokované zdroje sú súbory, ktoré sú blokované, a preto k nim GoogleBot nemá prístup. Tieto nejdú prehľadávať a indexovať vo vyhľadávačoch. Najmä keď na svoj web pridáte protokol SSL, vyhľadávače znova indexujú web, aby znova zaindexovali obsah. Zablokovanie zdrojov bráni tomuto procesu a ovplyvňuje vaše hodnotenie. Tu je postup, ako to opraviť:

 

  • Nájdite blokované zdroje pomocou služby Google Search Console.
  • Nájdite riadok, ktorý blokuje zdroj v súbore robots.txt.
  • Aktualizujte riadok a povoľte robotu GoogleBot prístup k súboru.

 

Odkazy

Odkazy sú prechody medzi relevantnými stránkami a webmi a sú nevyhnutnou súčasťou štruktúry vašej webovej lokality, ako aj vzťahu vašej webovej lokality k iným webovým stránkam. Dve úrovne existujú na SEO SEO: on-page (interné) odkazy, off-page (prichádzajúce) odkazy známe tiež ako spätné odkazy. Tu je niekoľko bodov, ktorým by ste mali venovať pozornosť:

 

Interné odkazy

Ak máte dva články, ktoré súvisia, alebo výrazy a koncepty súvisiace s iným obsahom na vašej webovej podstránky, nezabudnite pridať odkazy a tieto súvislosti. Toto sa nazýva kontextové prepojenie.

Môžete pridať „súvisiace príspevky“ a „populárne príspevky“, aby ste zlepšili budovanie interných odkazov.

Nenechávajte žiadne podstránky a obsah „osirotené“, skontrolujt, že všetky vaše spätné odkazy alebo interné odkazy majú, aby sa zobrazovali na SERP.

Pravidelne kontrolujte stav svojich odkazov, opravujte nefunkčné odkazy a predchádzajte chybám.

Skontrolujt, že vaše kotviace texty sú vhodné. Kotevné texty sú klikacie texty s hypertextovými odkazmi. Nemali by byť spamové a zdĺhavé, ale mali by súvisieť s obsahom v odkaze a mali by byť schopné upútať pozornosť čitateľa. Tiež sa vyhýbajte používaniu rovnakého hypertextového prepojenia viac ako raz na stránke.

 

Spätné odkazy

Skontrolujte svoj profil spätných odkazov a zistite, či nemáte nejaké zlé prichádzajúce odkazy v rámci SEO analýzy. Ak je to potrebné, kontaktujte správcov stránok, aby vás odstránili. Môžete si vybrať zoznam svojich spätných odkazov a skóre spamu.

Ďalším spôsobom, ako regulovať spätné odkazy, je rozlišovanie medzi odkazmi dofollow a nofollow. Ak nechcete, aby vyhľadávače zvažovali prichádzajúci odkaz na túto stránku, ale nechcete, aby bola zmienka odstránená, môžete požiadať správcu, aby pridal malý kúsok kódu, aby sa z neho stal „odkaz nofollow“. “, čo zabráni robotom sledovať tento odkaz na túto webovú stránku. V predvolenom nastavení sú všetky odkazy typu dofollow.

 

Štruktúra webu – architektúra

Architektúra vášho webu je základom skúseností vašich používateľov. Ovplyvňuje to aj to, ako budú prehľadávať a prechádzať webovou stránkou a zistiť, čo na svojej webovej lokalite ponúkate a kde máte jednotlivé prvky. Ak chcete optimálne štruktúrovať štruktúru svojich webových stránok, môžete urobiť niekoľko vecí:

 

Uveďte hlavné stránky úplne hore na svojom webe na navigačnom paneli, kde ich môžu navštíviť a ľahko nájsť.

Vytvorte XML sitemapu (adresár, plán webovej stránky), aby ste pomohli vyhľadať štruktúru webovej stránky.

Poskytujte obsah, ktorý spomínate vo svojom súbore Sitemap, je skutočne prítomný.

Podstránky poskytujú interné odkazy, aby ste mohli ľahko prechádzať z jednej na druhú.

 

Celková prívetivosť a čas načítania

Vyhľadávacie nástroje pri rozhodovaní o hodnotení sledujú, ako hladká je používateľská skúsenosť. Rýchlejšie načítavanie stránok, ktoré sú odmenené v hodnotení SERP. Na optimalizáciu času načítania a prívetivosti môžete urobiť niekoľko vecí:

 

Optimalizujte obrázky, nepoužívajte príliš mnoho obrázkov a príliš veľké obrázky.

Príliš veľa JavaScriptov môže spomaliť stránku. Použite nástroj na kompresiu JavaScriptu a načítajte JavaScripty v päte stránok.

Použite sieť CDN (Content Delivery Network ). To uľahčí vyrovnávaciu pamäť vašich stránok na serveroch po celom svete a najskôr s lepšou odozvou pre viac návštevníkov na rôznych miestach.

Skontrolujte, či na strane vášho webu nie sú problémy, skontrolujte kód, či chyby a opravte ich.

 

Mobilná odozva

V súčasnosti sa väčšina používateľov internetu prihlasuje z mobilných zariadení. Bez optimalizácie pre mobilné zariadenia prídete o výrazný potenciál návštevnosti a sťažíte konverziu správnej konverzie vašich návštevníkov. Vyhľadávače odmeňujú webové stránky vhodné pre mobilné zariadenia a umiestňujú ich vyššie vo výsledkoch vyhľadávania. Tu sú tipy na optimalizáciu pre mobilné zariadenia:

 

Pozrite si svoj web v mobilnom režime ak funguje a ako dobre funguje.

Zabezpečte, aby sa typografia a dizajn dali ľahko zobraziť a prečítať na mobilných zariadeniach. Rozhodnite sa pre jednoduchosť a rýchlosť v porovnaní so zložitými, ťažko načítateľnými návrhmi.

  • Pridajte responzívne metaznačky do HTML dokumentu
  • Použiť mediálne dopyty na rozloženie
  • Urobte obrázky a vložené videá responzívne

 

Hovorili sme o tom, čo je to SEO analýza, ako vykonať analýzu SEO a prečo je dôležité pre vaše podnikanie a diskutovali sme o kľúčových prvkoch SEO auditu. Dúfame, že tento článok vám pomôže naplánovať dôkladnú analýzu SEO a zlepšiť hodnotenie vášho webu.SEO analýzySEO analýzy

Analýza webu

28.01.2024

8 najlepších nástrojov na analýzu návštevnosti webových stránok Chcete analyzovať návštevnosť svojho webu? Možno chcete vedieť, ako dobre konvertujete svoju návštevnosť. Alebo možno chcete sledovať výkonnosť a návratnosť investícií svojich marketingových kampaní. Bez ohľadu na to sa ďaleko nedostanete bez spoliehania sa na spoľahlivú platformu na analýzu [...]

Analýza kľúčových slov

28.01.2024

Vykonávanie analýzy kľúčových slov pre vyššiu a kvalitnú návštevnosť. Analýza kľúčových slov je základným aspektom každej stratégie SEO. Pochopením a implementáciou tohto procesu môžu podniky využiť poznatky svojich konkurentov, zlepšiť svoju vlastnú obsahovú stratégiu a v konečnom dôsledku zabezpečiť vyššiu kvalitu návštevnosti. Prevedieme vás komplexným [...]

Marketing pre firmy

28.01.2024

Marketing môže pomôcť vašej firme osloviť cieľovú skupinu, prilákať nových zákazníkov a v konečnom dôsledku zvýšiť váš zisk. Zistite, čo je marketing, jeho výhody a vaše zákonné povinnosti pri marketingu vašich produktov alebo služieb. Marketing Existuje mnoho definícií marketingu. Vo všeobecnosti ide o aktivity, ktoré pomáhajú budovať vašu značku a podnikanie. [...]

Japan Nagasaki Anniversary Q A

USA žiadajú Čínu a Rusko, aby o nasadení jadrových zbraní rozhodovali ľudia, nie umelá inteligencia

02.05.2024 08:46

Washington vyzval Peking a Moskvu na pripojenie sa k záväzku, že o nasadení jadrových zbraní budú rozhodovať len ľudia a nikdy nie umelá inteligencia.

záchod, toaleta, WC, toaletný papier

Dostala pokutu za močenie na verejnosti, skončila na súde. Amsterdam po nátlaku žien vyčlení peniaze na záchody

02.05.2024 08:17

Radnica v Amsterdame po niekoľkoročnom nátlaku zo strany žien vyčlenila štyri milióny eur na výstavbu nových verejných záchodov.

oheň, kozub, kachle, plameň

Požiar dvoch obydlí v osade v Lipanoch si vyžiadal jednu obeť

02.05.2024 07:54

Jednu obeť si vyžiadal požiar dvoch obydlí, ku ktorému došlo vo štvrtok ráno v osade na ulici Za traťou v Lipanoch.

Mikuláš Černák, súd

Druhý pokus: Černák znova stojí pred súdom a chce prehovoriť. Čo na to psychiater?

02.05.2024 07:15, aktualizované: 08:30

Odporúčanie na prepustenie dostal od šéfa leopoldovskej väznice a priaznivé mal aj psychologické posudky. Prokurátor priznal, že muselo dôjsť k silnej resocializácii.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 5
Celková čítanosť: 3615x
Priemerná čítanosť článkov: 723x

Autor blogu

Kategórie