Založ si blog

Analýza webu

Analýza webu8 najlepších nástrojov na analýzu návštevnosti webových stránok

Chcete analyzovať návštevnosť svojho webu?

Možno chcete vedieť, ako dobre konvertujete svoju návštevnosť. Alebo možno chcete sledovať výkonnosť a návratnosť investícií svojich marketingových kampaní. Bez ohľadu na to sa ďaleko nedostanete bez spoliehania sa na spoľahlivú platformu na analýzu návštevnosti webu.

Čo je analýza návštevnosti webových stránok?

Zaujíma vás, čo znamená analyzovať návštevnosť webových stránok?

Jednoducho povedané, zahŕňa zhromažďovanie a skúmanie údajov o návštevníkoch vašich webových stránok a akciách, ktoré vykonávajú. Obchodníci, analytici a vlastníci webových stránok potom môžu tieto údaje zobrať a použiť ich na optimalizáciu svojej stratégie na zlepšenie návštevnosti stránok, miery konverzie a návratnosti investícií.

Nástroj na analýzu webových stránok je softvér, ktorý sleduje a meria rôzne aktivity a správanie návštevníkov na vašich webových stránkach. Bežné metriky zahŕňajú zobrazenia stránky, zdroj návštevnosti, mieru odchodov a priemerný čas na stránke. Používanie riešenia webovej analýzy vám môže poskytnúť prehľad o tom, čo funguje a čo nefunguje, aby ste mohli optimalizovať svoje webové stránky, kampane alebo marketingovú stratégiu.

Výhody použitia nástroja na analýzu návštevnosti webových stránok

 

  1. Meranie a optimalizácia výkonu

Sledovanie úspechu vášho marketingového úsilia je náročná úloha. Hlavnou výhodou používania nástroja na webovú analýzu je implementácia efektívneho merania výkonu. Ak neviete, ako zmerať svoje úsilie, nebudete vedieť, čo funguje a čo nie s vašimi kampaňami a obsahom.

Webový analytický nástroj vám môže poskytnúť informácie, ktoré potrebujete, aby ste pochopili, či boli vaše marketingové iniciatívy úspešné alebo či je potrebné ich zlepšiť.

Napríklad váš nový webový dizajn facelift sa môže zdať krásny, ale ak návštevníci nezostávajú na vašej stránke tak dlho a výsledkom sú nižšie konverzie, potom je čas vrátiť sa k rysovacej doske.

 

  1. Štatistiky publika na zlepšenie používateľskej skúsenosti

Platformy na analýzu návštevnosti webu vám neukazujú len to, čo robia vaši návštevníci. Ukazuje vám, kto je vaše publikum. Výkonný nástroj na analýzu webových stránok vám poskytne podrobné údaje o publiku vrátane demografických údajov, ako je geografická poloha napr. mesto, štát alebo krajina, ktoré vám pomôžu lepšie pochopiť vaše publikum.

 

Okrem toho sa môžete dozvedieť viac o svojom publiku tým, že uvidíte, ako interagujú s rôznym obsahom na vašej lokalite. Začnete vidieť, že určitý obsah funguje lepšie ako iný, čo vám umožní lepšie pochopiť potreby a želania vášho publika. To znamená, že budete môcť prispôsobiť obsah svojich webových stránok a marketingové úsilie svojmu publiku, aby ste zlepšili celkový dojem používateľa.

 

  1. Zlepšite SEO

V prvých dvoch výhodách sme sa dotkli toho, ako vám štatistiky môžu pomôcť vytvoriť lepší obsah pre návštevníkov, ktorí už prichádzajú na vašu stránku, aby sa zlepšila používateľská skúsenosť a konverzie. Vedeli ste však, že používanie nástroja na analýzu webových stránok môže tiež pomôcť zlepšiť návštevnosť vašich stránok?

Keďže nástroj na webovú analýzu vám môže pomôcť vytvoriť lepší obsah, jedným z vedľajších účinkov je zvýšenie návštevnosti z organického vyhľadávania prostredníctvom SEO. Okrem toho vám vaša platforma pravdepodobne zobrazí ďalšie zdroje návštevnosti, z ktorých prichádzajú vaši návštevníci tj návštevnosť vám sprostredkuje iná webová stránka, takže môžete využiť tieto vysokovýkonné zdroje a optimalizovať prichádzajúcu návštevnosť v priebehu času.

 

8 najlepších nástrojov na analýzu návštevnosti webových stránok

Tu je rozpis najlepších ôsmich platforiem webovej analýzy, ktoré vám pomôžu analyzovať jedinečné vlastnosti každého nástroja, jeho cenu, výhody a nevýhody, aby ste sa mohli čo najlepšie rozhodnúť.

 

  1. Matomo

Matomo je nástroj na analýzu webových stránok s otvoreným zdrojom, ktorý sa zameriava na ochranu súkromia a údajov používateľov a zároveň ponúka podrobné informácie o návštevnosti vášho webu. Je to jeden z najvýkonnejších nástrojov na sledovanie celej cesty zákazníka na vašom webe.

Prečo Matomo: Ako líder v oblasti open source, ochrany súkromia a etických webových analýz má Matomo dôveru viac ako 1 milióna webových stránok vrátane NASA, OSN a Európskej komisie.

Matomo je dobre prepojený so službou Google Analytics na sledovanie vašich webových stránok vypĺňaním medzier, kde má služba Google Analytics obmedzenia tj požiadavka na banner súhlasu so súbormi cookie. Matomo kombinuje tradičnú a behaviorálnu webovú analýzu pre hlbší prehľad a zároveň zabezpečuje súlad s najprísnejšími nariadeniami o ochrane osobných údajov, ako sú GDPR.

 

Vlastnosti a integrácie Matomo:

Medzi výnimočné funkcie patrí komplexné sledovanie návštevníkov, viacnásobná atribúcia, sledovanie cieľov, sledovanie udalostí, vlastné dimenzie, vlastné prehľady, automatické e-mailové prehľady, záznamy relácií, správca značiek, súhrnné prehľady na získavanie údajov z viacerých stránok, importér Google Analytics, teplotné mapy a viac.

Integrácie zahŕňajú WordPress, Google Ads, Wix, Drupal, Joomla, Cloudflare, Magento, Vue, SharePoint, WooCommerce a ďalšie.

Ceny začínajú bezplatne pre Matomo On-Premise ale vyžadujú si technické zručnosti a servery na nastavenie a 23 $/mesiac pre Matomo Cloud , ktorý zahŕňa 21-dňovú bezplatnú skúšobnú verziu, nevyžaduje sa kreditná karta.

 

Informácie

  • Najlepšie na rešpektovanie súkromia návštevníkov
  • Vlastníte svoje údaje – zaistite, aby sa nezdieľali s tretími stranami na účely, ako je reklama
  • V súlade s najprísnejšími zákonmi na ochranu súkromia
  • Väčšia flexibilita s výhodami open source, ako aj možnosť vlastného hosťovania alebo cloudového hostiteľa
  • Môže bežať bez súborov cookie – poskytuje 100 % presné údaje a lepšiu používateľskú skúsenosť bez potreby nepríjemného bannera so súhlasom so súbormi cookie
  • Výnimočná prispôsobiteľnosť – od označenia, upozornení a vlastných dimenzií až po informačné panely a zostavy, prispôsobte svoje štatistiky pre rýchlejšie rozhodnutia, hlbšie prehľady a vynikajúce výsledky

 

Zápory

On-Premise je zadarmo, ale za pokročilé funkcie sa účtujú dodatočné poplatky

On-Premise vyžaduje servery a technické znalosti na správu

 

  1. Google Analytics

Google Analytics je najznámejšia a najpoužívanejšia platforma na webovú analýzu na svete s takmer 30 miliónmi aktívnych webových stránok.

 

 

Prečo Google Analytics: Je to jeden z popredných nástrojov na analýzu návštevnosti webu podporovaný skupinou spoločností. Pre každého, kto začína, je to skvelá bezplatná možnosť porozumieť návštevnosti webu a publiku.

 

Vynikajúce funkcie a integrácie služby Google Analytics:

Medzi výnimočné funkcie patrí hĺbkové sledovanie návštevníkov, sledovanie udalostí pomocou Google Analytics 4 (GA4), jednoduchá integrácia s marketingovými nástrojmi Google (tj Google Search Console a Google Ads), vlastné prehľady a jednoduchý import údajov zo zdrojov tretích strán.

Integrácie zahŕňajú Google Ads, Google Search Console, AdSense, WordPress, Wix, Shopify, Zendesk, Facebook, Marketo, WordPress, Hotjar, SEMrush, Salesforce, Hootsuite a ďalšie.

 

Stanovenie ceny je bezplatné.

 

Informácie

  • Podrobné štatistiky publika
  • Prispôsobiteľné prehľady
  • Bezproblémová integrácia s ostatnými produktmi Google
  • Jednoduché nastavenie

 

Zápory

  • Nepriateľské k ochrane osobných údajov – nevlastníte svoje údaje
  • Komplexné rozhranie
  • Vyžaduje sa banner súhlasu so súbormi cookie na zabezpečenie súladu s GDPR, čo negatívne ovplyvňuje presnosť údajov a používateľskú skúsenosť

 

  1. Fathom Analytics

Fathom Analytics, ktorá bola založená v roku 2018, je ľahký a šetrný k ochrane osobných údajov na webovú analýzu. Platforma ponúka jednoduché, minimalistické ovládanie.

Prečo Fathom Analytics: Fathom Analytics je minimalistický nástroj, ktorý pomáha vlastníkom webových stránok získať prehľad o správaní zákazníkov bez kompromisov v oblasti ochrany osobných údajov. Ide o ľahko použiteľný nástroj, ktorý ponúka zjednodušený rozpis najpopulárnejších údajových bodov. Pre nováčikov vo webovej analýze, ktorí hľadajú základné metriky, ako sú počty návštevníkov a zdroje návštevnosti, poskytuje Fathom Analytics jednoduché a nákladovo efektívne riešenie.

 

Mimoriadne funkcie a integrácie Fathom Analytics:

Medzi výnimočné funkcie patrí jednoduchý, automatizovaný import GA4 s celoživotným uchovávaním údajov, jednostránkový informačný panel pre rýchly prehľad metrík, súhrny návštevnosti pre zvolené časové rámce, vizuálne výrazné grafy pre lepšie spracovanie údajov a ochrana súkromia pokrývajúca hlavné nariadenia o dodržiavaní predpisov.

Integrácie zahŕňajú Google Analytics, Squarespace, Drupal, WordPress, Discourse, Bloggi, ConvertKit, Webflow, Transistor, Remix, Gatsby a Carrd.

Ceny začínajú na 14 USD mesačne až do 100 000 zobrazení stránky s 30-dňovou bezplatnou skúšobnou verziou.

 

Informácie

  • Nepoužíva cookies
  • Preddefinovaný súlad s GDPR
  • Skvelé pre vizuálny prehľad údajov
  • Ľahký sledovací skript pre rýchle načítanie

 

Zápory

  • Nie je možné jednoducho zobraziť trendy návštevnosti na konkrétnych stránkach
  • Metriky môžu byť príliš jednoduché pre tých, ktorí chcú pokročilú analýzu

 

  1. Mixpanel

Mixpanel je platforma na webovú analýzu, ktorá vám pomáha sledovať návštevníkov, ako aj zlepšovať udržanie zákazníkov. Softvér má 8 000 zákazníkov po celom svete, vrátane Netflix, Yelp, BuzzFeed a CNN.

Prečo Mixpanel: Mixpanel je skvelý pre webové stránky s funkciou elektronického obchodu. Tento nástroj vám pomôže porozumieť návštevníkom vašich stránok aj vašim zákazníkom, aby ste mohli optimalizovať skúsenosti zákazníkov a zlepšiť konverzie.

 

Mimoriadne funkcie a integrácie Mixpanelu:

Mimoriadne funkcie zahŕňajú podrobné informácie o tom, ako sa vaše produkty používajú, vrátane vašich najobľúbenejších funkcií, kohorty používateľov, ktoré vám umožňujú segmentovať používateľov na základe konkrétnych akcií a vizuálnu analýzu ukazujúcu, odkiaľ používatelia odchádzajú.

Integrácie zahŕňajú Google Cloud, Figma, Mailchimp, Zoho CRM, Databox, Marketo, Hotjar, Slack, Zapier, Amazon Web Services, Google Ads a HubSpot.

Ceny začínajú zadarmo až pre 20 miliónov udalostí mesačne a 20 USD mesačne pre rast.

 

Informácie

  • Rozhranie je jednoduché pre začiatočníkov
  • Vyčerpávajúce možnosti podávania správ
  • Vlastné možnosti sledovania udalostí
  • Predpovedajte akcie používateľov na základe modelov vedy o údajoch
  • Posielajte cielené správy konkrétnym používateľom, aby ste ich povzbudili k akcii

 

Zápory

  • Ceny založené na používateľoch nie sú najideálnejšie pre každého
  • Správa upozornení môže byť mätúca

 

  1. Kissmetrics

Kissmetrics je marketingový a produktový analytický nástroj, ktorý pomáha spoločnostiam v oblasti elektronického obchodu a SaaS rásť prostredníctvom kvalitatívnych údajov. Nástroju na webovú analýzu dôveruje 10 000 používateľov vrátane spoločností Microsoft, Unbounce, AWeber, Dropbox DocSend a SendGrid.

Prečo Kissmetrics: Platforma ako analytická platforma riadená elektronickým obchodom je najvhodnejšia pre podnikové podniky, ale ponúka aj flexibilné cenové plány, ktoré niekomu uľahčia analýzy webových stránok.

 

Mimoriadne funkcie a integrácie Kissmetrics:

K výnimočným funkciám patrí prispôsobiteľný informačný panel na rýchle zobrazenie kľúčových metrík, komplexné sledovanie návštevníkov, kohortová analýza vrátane sledovania výkonných používateľov, aby ste pochopili vašich najaktívnejších návštevníkov a zákazníkov a prehľady o celoživotnej hodnote zákazníka a miere odchodu zákazníkov.

Integrácie zahŕňajú Chargify, HubSpot, Slack, Live Chat, Marketo, Optimizely, Mailchimp, Recurly, Wufoo Forms, Facebook Ads, WordPress, Shopify a WooCommerce.

Cena začína na 0,0025 USD/udalosť pre plán Pay As You Go, 25,99 USD/mesiac pre zostavenie plánu a 199 USD/mesiac pre malé tímy, čo zahŕňa 7-dňovú bezplatnú skúšobnú verziu.

 

Informácie

  • Flexibilné cenové možnosti
  • Jednoduchá inštalácia
  • Niekoľko možností zobrazenia analýzy
  • Vizuálne štatistiky zúženia platby
  • Sledujte relácie pomocou počítača alebo mobilu

 

Zápory

  • Napriek viacerým cenovým možnostiam je to celkovo stále dosť drahé
  • Ťažko použiteľné pre začiatočníkov

 

  1. Adobe Analytics

Adobe Analytics je platforma webovej a marketingovej analýzy v rámci platformy Adobe Experience Platform. Používa ho viac ako 170 000 firiem a je jedným z najpopulárnejších dostupných analytických riešení.

Prečo Adobe Analytics: Adobe Analytics bol vytvorený pre veľké organizácie. V podstate ide o podnikovú verziu služby Google Analytics. Tento nástroj robí skvelú prácu tým, že ponúka prispôsobené analytické riešenie, ktoré je schopné poskytovať prispôsobené používateľské skúsenosti vo veľkom rozsahu.

 

Funkcie a integrácie Adobe Analytics:

Medzi výnimočné funkcie patrí atribúcia, prediktívna analytika riadená AI, robustná segmentácia zákazníkov a automatizácia založená na správaní zákazníkov.

Integrácie zahŕňajú všetky produkty Adobe, Salesforce, Hootsuite, Contentsquare, Sisense, Mouseflow, Google Ads, Google Search Console, HubSpot a Microsoft Teams.

Ceny sú vlastné a sú k dispozícii na požiadanie, ale používatelia môžu očakávať, že zaplatia najmenej 2 000 USD mesačne a neexistuje žiadna bezplatná skúšobná verzia.

 

Informácie

  • Vytvorené pre podniky
  • Bezproblémová integrácia pracovného toku pre používateľov Adobe Experience Cloud
  • Neuveriteľné možnosti prispôsobenia
  • Proces integrácie je flexibilný
  • Schopný presne sledovať veľké objemy

 

Zápory

  • Veľmi drahý
  • Nevhodné pre malé podniky
  • Nastavenie je náročné pre začiatočníkov

 

  1. SimilarWeb

SimilarWeb je robustná analytická platforma, ktorá sa používa na sledovanie údajov o vašich webových stránkach a ich porovnanie s inými webovými stránkami. S podporou tímu skúsených dátových vedcov a matematikov pre hĺbkovú analýzu návštevnosti webových stránok a vyhľadávacích nástrojov. Platforme, ktorá bola založená v roku 2007, dôverujú veľké značky ako Adidas, DHL, Pepsi a Walmart.

 

Prečo SimilarWeb: Nástroj sa opiera o viaceré vedecké metodológie a prístupy k analýze údajov, ktoré pomáhajú lepšie porozumieť návštevníkom a zákazníkom. Platforma je skvelá na vytváranie predpovedných modelov pre akvizície zákazníkov pomocou strojového učenia, ktoré ponúka prehľady SEO a konkurenčnú analýzu.

 

Podobné funkcie a integrácie:

Medzi výnimočné funkcie patrí analýza návštevnosti konkurencie a interakcie, hĺbkové sledovanie návštevníkov, analýza kľúčových slov na optimalizáciu vášho SEO a reklám vo vyhľadávaní, analýza webu návštevnosti pridružených spoločností, analýza návštevnosti z vyhľadávania a informácie o zúžení.

Integrácie zahŕňajú Salesforce, HubSpot, Google Analytics, Google Search Console, Shift, AT Internet, Adverity, SimilarTech, Biscience a ďalšie.

Cena začína na 125 $ mesačne pre plán Starter, ktorý zahŕňa 7-dňovú bezplatnú skúšobnú verziu.

 

Informácie

  • Má užívateľsky prívetivý dashboard pre jednoduché prehľady
  • Vysoko prispôsobiteľná platforma, ktorá vyhovuje vašim špecifickým potrebám
  • Jednoduchá analýza konkurencie
  • Štatistiky zúženia na zlepšenie miery konverzie
  • Skvelá zákaznícka podpora

 

Zápory

  • Drahé ceny
  • Neobsahuje útržok kódu na získavanie údajov priamo z webových stránok
  • Nezobrazuje subdomény vášho webu

 

  1. Hotjar

Hotjar je behaviorálny nástroj na analýzu webových stránok so zameraním na poskytovanie prehľadov o jednotlivých reláciách používateľov pomocou funkcií, ako sú tepelné mapy a záznamy relácií. Hotjar bol založený v roku 2014 a používa ho 900 000 stránok po celom svete.

Prečo Hotjar: Na rozdiel od tradičných nástrojov na webovú analýzu, ako je Google Analytics, Hotjar je nástroj na analýzu správania, ktorý poskytuje hĺbkové prehľady správania jednotlivých relácií. Tento nástroj ponúka množstvo funkcií, ktoré vám umožňujú nahliadnuť do správania vašich používateľov sledovaním ich interakcie s vašimi stránkami.

 

Funkcie a integrácie Hotjar:

Medzi výnimočné funkcie patrí komplexné teplotné mapovanie, záznamy relácií návštevníkov, aby ste videli, čo návštevníci robili moment po momente, prieskumy spätnej väzby na získanie informácií od návštevníkov stránok a konverzné lieviky, ktoré vám pomôžu analyzovať úniky vo vašom lieviku v každej fáze konverzie.

Integrácie zahŕňajú HubSpot, Slack, Jira, WordPress, Shopify, Google Analytics, Mixpanel, Microsoft Teams, Zapier a ClickFunnels.

Ceny začínajú zadarmo pre základný plán a 80 USD mesačne pre firmy, čo zahŕňa 15-dňovú bezplatnú skúšobnú verziu.

 

Informácie

  • Môžete presne vidieť, kde návštevníci klikajú, presúvajú sa a posúvajú
  • Pozrite si záznamy relácií, aby ste videli, čo návštevníci robili krok za krokom
  • Zistite, aké percento návštevníkov vykonáva určité akcie
  • Funkcie segmentácie údajov, ktoré vám pomôžu pochopiť kľúčové ukazovatele výkonu do hĺbky
  • Platforma nemá žiadne užívateľské obmedzenia, čo uľahčuje jej škálovanie

 

Zápory

  • Ponúka analýzu správania
  • Sledovanie historických údajov je zložité

 

Zvýšte výkonnosť svojich webových stránok ešte dnes

Pochopenie správania a potrieb vašich návštevníkov je nevyhnutné, keď chcete zlepšiť výkonnosť svojich webových stránok.

Využitím platformy na analýzu webových stránok budete môcť získať nové poznatky o svojich návštevníkoch a využiť poznatky z obsahu a výkonnosti kampane na zlepšenie používateľskej skúsenosti.

Platforma tiež obsahuje množstvo robustných funkcií analýzy správania, ako sú tepelné mapy, nahrávanie relácií a ďalšie.

Analýza kľúčových slov

28.01.2024

Vykonávanie analýzy kľúčových slov pre vyššiu a kvalitnú návštevnosť. Analýza kľúčových slov je základným aspektom každej stratégie SEO. Pochopením a implementáciou tohto procesu môžu podniky využiť poznatky svojich konkurentov, zlepšiť svoju vlastnú obsahovú stratégiu a v konečnom dôsledku zabezpečiť vyššiu kvalitu návštevnosti. Prevedieme vás komplexným [...]

SEO analýzy

28.01.2024

Ako vykonať SEO analýzu a čo je dôležité? Aby sme pochopili SEO analýzu, pozrime sa do blízkej histórie. Pamätáte si telefónne zoznamy? Zlaté stránky, konkrétne, boli vytlačené obchodné adresáre rozdelené do kategórií a v prípade potreby tiež služieb ľudia nahliadli do sprievodcov. Vyhľadávače dnes robia presne to, čo redaktori zlatých stránok, ale oveľa [...]

Marketing pre firmy

28.01.2024

Marketing môže pomôcť vašej firme osloviť cieľovú skupinu, prilákať nových zákazníkov a v konečnom dôsledku zvýšiť váš zisk. Zistite, čo je marketing, jeho výhody a vaše zákonné povinnosti pri marketingu vašich produktov alebo služieb. Marketing Existuje mnoho definícií marketingu. Vo všeobecnosti ide o aktivity, ktoré pomáhajú budovať vašu značku a podnikanie. [...]

Bohuš Garbár

Vyzvedačstvo pre Rusko a branie úplatkov. Súd poslal Garbára do väzenia, nezaplatil totiž pokutu

29.04.2024 13:22

Garbár podľa polície zbieral informácie pre príslušníkov ruskej vojenskej rozviedky GRU od apríla 2021.

Komunisti oslávili 1. máj

V prípade minuloročného zjazdu KSS polícia zastavila trestné stíhanie

29.04.2024 13:15

Na zjazde mali byť vystavené nielen tradičné komunistické symboly, ale aj portrét Stalina.

Blinken

Blinken žiada vyššiu súčinnosť v oblasti obrany s krajinami Perzského zálivu

29.04.2024 13:10

Blinken chce svoju cestu po krajinách Blízkeho východu využiť aj na to, aby v tejto záležitosti vyvinul tlak na vedúcich predstaviteľov Izraela.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 5
Celková čítanosť: 3606x
Priemerná čítanosť článkov: 721x

Autor blogu

Kategórie